کالری شمار ترب
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار ترب
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1396
بازدید : 58
نویسنده : saeed.bp

در ابتدای قرن بیستم اثر مفید کالری شمار ترب برای معالجه بیماری ‌های کلیوی و تصفیه کلیه، توسط پزشکان سنتی ایران شناخته شد. کالری شمار ترب کوهی به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌ کند و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌ شود. کالری شمار ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کند. کالری شمار ترب به دفع سنگ ‌های صفراوی کمک می ‌کند. برای این منظور از کالری شمار ترب به این صورت استفاده می کنند : در یک کالری شمار ترب بزرگ حفره ای ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید به طوری که آب قطره قطره از آن خارج شود. سپس مقداری شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و کالری شمار ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید که آب آن قطره قطره از سوراخ ریز ته کالری شمار ترب خارج شده و در داخل شیشه یا استکان پُر شود. این آب را چند بار در روز بنوشید.

 

کالری شمار  ترب از دسته مواد غذایی اشتهاآور می ‌باشد که این خاصیت به ‌دلیل دارا بودن ویتامین ‌های گروه B است.عصاره ریشه آن برای تسکین سرفه و بهبود اسهال مفید است.آنزیم‌ های گیاهی(دیاستاز) موجود در آن به هضم کربوهیدرات ‌ها در غذا کمک می ‌کنند و مصرف برگ کالری شمار ترب همراه غذا توصیه می‌ شود.مخلوط عصاره ریشه، برگ، گل و تخم آن برای تسکین دردهای روماتیسمی مفید است.ریشه و تخم کالری شمار ترب باعث نرم شدن سینه، ازدیاد ترشح ادرار و تقویت معده می ‌شود.محتوای فیبر محلول موجود در کالری شمار ترب به تنظیم حرکات دستگاه گوارش کمک می‌ کند و مانع بروز سرطان کولون می ‌شود.

 

در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم کالری شمار ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می‌ دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می‌ شدکالری شمار ترب باعث تقویت پیاز مو مخصوصا در محل‌ هایی که دچار ریزشکال شده است می‌ گردد . جویدن برگ کالری شمار ترب به محکم کردن لثه‌ ها کمک می‌ کند و بوی بد دهان را از بین می ‌برد. ریشه کالری شمار ترب ایجاد نفخ می ‌کند، اما در مقابل تخم کالری شمار ترب سبب تحلیل نفخ می‌ گردد.محتوای قابل توجه ویتامین C در کالری شمار ترب، خصوصا کالری شمار ترب سیاه آن را منبع خوبی برای پیشگیری از کمبود این ویتامین خصوصا در افراد سیگاری که نیاز به این ویتامین در آن ها بالا است، می ‌سازد.جوشانده ی  کالری شمار ترب برای درمان اسهال خونی مفید است.اگر دست یا پای شما سرما زده است کالری شمار ترب را در آب بجوشانید و بگذارید تا کمی سرد شود به طوریکه دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: